آیا باید مانیتور گلوکز را چک کنید؟

آیا باید مانیتور گلوکز را چک کنید؟


یکی از مهمترین مسائل جدید مرتبط با سلامتی افرادی هستند که از نظارت مداوم گلوکز (یا CGMs) به عنوان ابزاری برای کاهش وزن ، عملکرد ورزشی یا افزایش سلامتی (هک زیستی) استفاده می کنند.

این دستگاه ها ، که سطح بالایی از گلوکز را در جریان خون شما قرار می دهند ، در ابتدا برای کمک به افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون خود طراحی شده بودند. بلکه این تنها هدفی است که این دارو توسط FDA تأیید شده است.

CGM ها هنوز در ایالات متحده به داروهای تجویزی نیاز دارند ، اما پزشکان عاقلانه هستند که نسخه ها و داروهای “بدون علامت” را برای استفاده غیر از داروهای مورد تأیید FDA تجویز کنند. شرکت هایی که این دستگاه ها را به عموم مردم می فروشند دارای “اتصال MD” برای ارائه محصول مناسب هستند.


CGM ها چگونه کار می کنند؟

برای استفاده از آنها ، نخ کوتاهی که از موی انسان بزرگتر نباشد را زیر پوست قرار می دهید (معمولاً روی دست یا تنه). این دستگاه میزان قند خون را به خواننده یا برنامه تلفن شما ارسال می کند. معمولاً باید هر دو هفته یکبار سنسورهای مشابه به روز شوند.

اخیراً با دکتر نشستم ب. گابریل اسمولارز ، متخصص غدد درون ریز و متخصص پزشکی چاق ، در مورد CGM ها و نحوه بازاریابی و استفاده از آنها بحث می کند. شاید دکتر را به خاطر داشته باشید Smolarz از این دلیل ناشی می شود که چرا کاهش وزن برای برخی از افراد دشوارتر است و چگونه قرص های کاهش وزن در درمان آنها موثر است. (دکتر Smolarz همچنین به عنوان مدیر ارشد پزشکی Novo Nordisk ، شرکتی که در درمان دیابت و چاقی تخصص دارد ، خدمت می کند.)

در مورد دکتر Smolarz ، CGM ها عمدتا توسط بیمارانی استفاده می شود که برای کنترل سطح قند خون به انسولین نیاز دارند. به عنوان مثال ، سطح بالای قند خون قبل از غذا به تعیین میزان انسولین مورد نیاز شما کمک می کند. CGM بیماران را از ضربه زدن به انگشت خود شش بار یا بیشتر در روز برای آزمایش خون جلوگیری می کند. اما خیلی راحت تر است.

CGM ها همچنین پزشکان را قادر می سازد تا در طول روز اشکال و الگوها را تجسم کنند ، در مواقعی که بیمار دوست ندارد با انگشت خود نگاه کند. به عنوان مثال ، آیا گروه خون با قند خون هر بار که آن را می خورید متفاوت است؟ در این صورت ، ممکن است میزان انسولین در رژیم غذایی افزایش یابد. آیا شب ها زیاد مشروب می خورند؟ در این صورت ، مقدار انسولین طولانی مدت مصرف شده در عصر ممکن است نیاز به کاهش داشته باشد.

قند خون خود را با CGM ها شارژ کنید

CGM ها زندگی افراد دیابتی و پزشکان آنها را آسان تر می کند. اما در حال حاضر ، بسیاری از افراد بدون دیابت شیفته این فناوری شده اند. به غیر از این ، ده ها سال است که همه ما این پیام را دریافت می کنیم که قند خون بالا بد است و ذخیره قند خون خوب است. به نظر می رسد استفاده از CGM بهترین راه برای استفاده از این توصیه است.

به عنوان مثال ، یکی از همکاران من در برنامه Weighless اخیراً به دلیل کنجکاوی شروع به پوشیدن CGM کرده است. اما به نظر می رسد بیشتر از آنکه او پاسخ دهد ، س questionsالات را به همراه دارد.

“من به طور مداوم سعی می کردم خون را بررسی کنم ، اما در مورد واقعیت ها گیج شده ام.” مناطق سبز “برنامه بین 70 تا 180 است. اما خوانده ام که هیچ قندی نباید از 140 بیشتر شود ، و برخی می گویند اگر قند خون در خون باشد دو ساعت بعد از غذا خوردن بین 90-110 بار دیگر برمی گردد ، آیا مهم است که کوه چقدر بلند است؟ ”

و این مشکل واقعی استفاده از CGM به عنوان ابزاری برای بهبود سلامت یا کاهش وزن است. بدیهی است که شما بسیار سرگرم می شوید. اما شما چگونه تفسیر می کنید؟ به ما گفته شد که باید قند خون را “پایین” یا “پایدار” نگه داریم ، اما این واقعا به چه معناست؟

  • قند پایین کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر به این معنی است که شما در معرض خطر دیابت نیستید. اما آیا روزه گرفتن 90 بهتر از 95 است؟
  • آیا یک وعده غذایی بعد از غذا 140 برابر بیشتر از 120 می شود؟
  • آیا بعد از 30 دقیقه غذا خوردن بهتر یا بدتر از 60 دقیقه به رژیم غذایی قند خون خود می رسید؟
  • آیا بهتر است قبل از 90 دقیقه به شام ​​برگردیم یا بیشتر از 120 دقیقه؟ آیا این بدان معناست که لوزالمعده شما به درستی کار می کند یا اینکه ناهار شما در طول روز خیلی کوچک بوده است؟

در اینجا مکمل: اگر همه اینها در “سلامتی” هستند ، آیا انجام خوب کار فایده ای دارد؟ آیا التهاب را کاهش می دهد؟ آیا خطر عفونت را به طور موقت کاهش می دهد؟ آیا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

همانطور که دکتر اسمولارز اشاره می کند ، ما دانش کافی نداریم که نشان دهیم مردم از چیزی که به نظر می رسد قند خون سالم است چیزی به دست می آورند.

تحقیقات ممکن است روزی به برخی از این سوالات پاسخ دهد. تا آن زمان ، هرگونه توصیه شرکت ها یا مربیانی که این دستگاه را به افراد بدون دیابت پرتاب می کنند ، طبق تعریف ، گمانه زنی است.

آیا CGM می تواند به شما در سالم ماندن کمک کند؟

برای بسیاری از افراد ، CGM احتمالاً چیزی را که نمی دانید فاش نمی کند: غذاهای تصفیه شده قند خون را بیشتر از بیشتر غذاها افزایش می دهد. رژیم غذایی زیاد بیش از چند قند خون را افزایش می دهد. چربی ها ، پروتئین ها و آنزیم ها همگی سرعت بالا و پایین آمدن قند خون را کاهش می دهند.

بدیهی است ، می توانید یک گزارش دقیق در مورد آنچه که در خوانندگان CGM خود مشاهده می کنید با چیزهایی مانند انرژی یا گرسنگی شما مرتبط است ، ثبت کنید. اما می توانید با مستندسازی دقیق نحوه تأثیر غذاها و غذاهای مختلف بر انرژی یا اشتهای شما ، تجربه مشابهی داشته باشید.

گفته می شود ، نگاه به موقع به پاسخ ها و داشتن شواهد واضح از تأثیر تصمیمات شما بر انگیزه شما می تواند رفتار شما را تغییر دهد ، بنابراین شما فقط می دانید چه باید بکنید. اما این ارزان نیست.

هزینه استفاده از CGM های بدون نسخه 200 دلار – 400 دلار در ماه است. و همانطور که مشتری من خاطرنشان کرد ، می تواند بیش از پاسخ آنها س questionsالات ایجاد کند. برخی از ناظران نیز نگرانی من را ابراز کرده اند که استفاده از CGM های غیر دارویی می تواند منجر به اختلال خوردن در افراد معتاد شود.

هیچ دلیلی وجود ندارد که غیر از غذا بر قند خون شما تأثیر بگذارد ، از جمله استرس ، خواب ، گرما و ورزش. در حالی که CGM ممکن است به شما این امکان را بدهد که ببینید چگونه این موارد بر شما تأثیر می گذارد ، تعیین نحوه استفاده از این اطلاعات دشوار است – زیرا تعداد انگشت شماری از افراد غیر دیابتی هستند که در زمینه های مختلف مثبت ، مثبت یا مثبت هستند.

اما فرض کنید شما فقط می خواهید از جلوه های ویژه قند خون مطلع شوید. ممکن است فکر کنید که شما یکی از افرادی هستید که پاسخ های مربوط به دیابت را مطابق با دستورالعمل های رژیم غذایی ندارید. یا ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا زمان صرف شده در ورزش با عملکرد یا بهبودی شما ارتباط دارد یا خیر. از طرف دیگر ، ممکن است احساس کنید که مشاهده نتایج تصمیماتی که در زمان واقعی می گیرید ممکن است شما را ترغیب به انتخاب های بهتر کند. اگر مایل به صرف مقدار زیادی پول برای کسب اطلاعات بیشتر و ایجاد انگیزه هستید ، CGM رایج ترین گزینه است.

اگر این فرایند را طی می کنید ، سعی کنید بیشتر ببینید – و هر نکته ای که ممکن است پیدا کنید. برای افراد مبتلا به دیابت ، حفظ فشار خون طبیعی می تواند سلامتی و طول عمر را افزایش دهد. اما برای کسانی که دیابت یا دیابت ندارند ، هنوز هیچ شواهدی مبنی بر پاسخ “سالم” به قند “سالم” سالم وجود ندارد.

با این حال ، شواهد زیادی وجود دارد که یک رژیم غذایی سالم-که شامل مقدار زیادی سبزیجات و سایر غذاها ، قند اضافی ، غذاهای مغذی و رژیم های پرچرب است-می تواند به شما در سالم ماندن کمک کند. بدون نیاز به سنسور!



وبسایت https://mdiet.ir
نوشته ایجاد شد 2514

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا