بالا بردن سرعت متابولیسم و کاهش وزن | کاهش وزن | سرعت متابولیسم بدن


عوامل متفاوتی بر میزان متابولیسم بدن تاثیرگذار هستند. برخی از این عوامل قابل تغییر و برخی دیگر مانند سن، جنسیت غیرقابل تغییر هستند.

بالا بردن سرعت متابولیسم و کاهش وزن

هنگامی که افرادی که در رژیم غذایی خاصی به سر می‌برند و درباره‌ سوخت‌وساز صحبت می‌کنند، اغلب فرایند پیچیده‌ و طولانی فیزیکی و شیمیایی متابولیسم مد نظرشان نیست. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی شیوه‌های بالا بردن سرعت متابولیسم و کاهش وزن می‌پردازیم.

چند روش برای تغییر متابولیسم و کاهش وزن

ورزش

همانطور که می‌دانید با ورزش کردن کالری بیشتری می‌سوزانید. تنها یک تمرین ساده می‌تواند به متابولیسم شما سرعت بیشتری بخشد. بدیهی است که ورزش‌های سنگین‌تر کالری بیشتری می‌سوزانند.

ورزش کردن

به حرکت درآیید

وقت ورزش کردن ندارید! کافی است کمی از فعالیت‌های روزانه‌ خود را اصلاح کنید. برای مثال به جای آسانسور از پله استفاده کنید یا مسیرهای بیشتری را پیاده‌روی کنید!

عضله‌سازی

همانطور که گفته شد با ساخت عضلات بیشتر به کمک تمرینات قدرتی و هوازی، می‌توانید حتی در خواب متابولیسم بالاتری را داشته باشید.

کنترل کالری

همانطور که می‌دانید خوردن کالری زیاد می‌تواند باعث چاقی شود. از طرف دیگر اما خوردن کم، باعث کاهش سوخت‌وساز و نتیجه برعکسی می‌شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که کالری به میزان کافی و مناسب، به بدن شما می‌رسد. بهترین و راحت‌ترین روش برای کنترل کالری، کالری‌شماری مواد غذایی مصرفی است.

چند روش برای تغییر متابولیسم و کاهش وزن

غذاهای بالابرنده متابولیسم بدن

شما می‌توانید متابولیسم را به طور طبیعی به وسیله درست غذا خوردن بهبود دهید. در ادامه نه ماده غذایی که که قدرت چربی سوزی بالایی را دارند آورده شده است.

سفیده تخم مرغ

به گفته دیوید گروتو متخصص تغذیه شیکاگو، سفیده تخم مرغ غنی از اسیدآمینه‌های چند زنجیره است که متابولیسم شما را افزایش می‌دهد، همچنین سفیده‌های تخم مرغ حاوی پروتئین و ویتامین D هستند.

گوشت بدون چربی

گوشت خالص سرشار از آهن است؛ کمبود مواد معدنی باعث کاهش سوخت و ساز می‌شود. روزانه سه تا ۴ وعده از مواد غنی از آهن، همچون گوشت مرغ یا غلات مصرف کنید.

غذاهای بالابرنده متابولیسم بدن

آب

اگر شما حتی به مقدار کمی آب بدنتان را از دست دهید، سوخت و ساز بدن شما پایین می‌آید. به گفته اسکات ایساک مدرس دانشگاه علوم پزشکی اموری: آب سرد بنوشید تا بدن شما برای گرم کردن آن مجبور به سوزاندن کالری‌های اضافی شود.

فلفل چیلی

دکتر ایساک گفته است : فلفل تند حاوی کپسایسین است که یک ماده شیمیایی است که می‌تواند به سوخت و ساز سرعت بخشد. او پیشنهاد کرد که روزانه یکبار یک قاشق غذاخوری فلفل چیلی به غذایتان بیفزایید. فلفل‌های تند همچین منبع فوق‌العاده ویتامین c هستند.

قهوه

تحقیقی منتشر شده در زمینه فیزیولوژی و رفتار نشان داد که میانگین نرخ سوخت و ساز در افرادی که قهوه حاوی کافئین نوشیدند، ۱۶ درصد بیشتر از کسانی بود که بدون کافئین نوشیدند.

چای سبز

تحقیقات نشان می‌دهد که این نوشیدنی حاوی ترکیبی به نام EGCG است که چربی سوزی را تقویت می‌کند. اگر به مطالب سلامتی علاقمندید مطلب ۵ نشانه خطرناک برای افت قند خون را بخوانید.

بالا بردن سرعت متابولیسم و کاهش وزن با چای سبز

شیر

تحقیقات انجام شده به‌وسیله مایکل زمل مدیر سابق موسسه تغذیه دانشگاه تنسی نشان می‌دهد که مصرف کلسیم ممکن است به طور موثری به سوختن چربی بدن کمک کند.

غلات کامل

غلات کامل به سوختن چربی‌ها کمک زیادی می‌کنند، چون بدن برای سوزاندن آن‌ها انرژی بیشتری نسبت به غلات فرآوری شده مثل نان سفید و پاستا صرف می‌کند. غذاهایی کامل که غنی از فیبر هستند، همچون برنج قهوه‌ای و جودوسر بهترین گزینه‌ها هستند.

عدس

حدود ۲۰ درصد زنان دچار کمبود آهن هستند که خبر بد برای لاغری دور شکم این است که نمی‌تواند به طور موثری کار کند تا کالری‌ها را به هنگامی که بدن برای عملکرد مناسب نیاز دارد بسوزاند.

ترفند بالا بردن سرعت متابولیسم و کاهش وزن

پیشنهاد مطالعه: مطلب پرخاصیت‌ترین سبزیجات را بشناسید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن



Source

دیدگاهتان را بنویسید