بهداشت جهانی (HAES) چیست؟  یک راه سالم دیگر

بهداشت جهانی (HAES) چیست؟ یک راه سالم دیگر


رویکرد Health at Every Size (HAES®) یک جایگزین سالم برای کاهش وزن است. در این مقاله ، ما به پاسخ این سوال نگاه می کنیم: سلامتی برای همه رشد (HAES) چیست؟ با تحقیق در مورد مشکلات استراتژی کاهش وزن ، توضیح اصول روش بهداشت در هر اندازه و توضیح اینکه چرا این یک استراتژی یکپارچه برای سلامتی است. بعلاوه ما در مورد چگونگی برخورد با رد ایده هایی که ممکن است با باورهای موجود ما مغایرت داشته باشد ، بحث خواهیم کرد.

در زیر گزیده ای از کتاب جدید من ، خوردن پایدار: با غذا صلح کنید و زندگی خود را تغییر دهید ، است که در حال حاضر برای تهیه آن در دسترس شماست.

مشکل کاهش وزن است

یک روال سالم چیزی است که ما آن را افزایش وزن می نامیم ، بدین معنا که وزن بدن به عنوان کلید حفظ سلامتی و حفظ وزن (به عنوان مثال کاهش وزن و حفظ جهت “طبیعی”) بر ارتقاء سلامت و تندرستی تأکید می کند.

در سیستم های پزشکی سنگین ، شخصی که برای معاینه پزشکی خاص به پزشک مراجعه می کند ، ابتدا با توجه به وزن خود مورد آزمایش قرار می گیرد ، هرچند وزن به آنچه ارائه می دهد بستگی دارد. رویکرد اضافه وزن یا چاقی فرض می کند که وزن و بیماری ارتباط تنگاتنگی دارند و “مسئولیت شما” را در مورد رژیم غذایی ، ورزش و سایر انتخابهای مرتبط با سلامتی (به عنوان مثال سلامتی) ارتقا می بخشد. به این ترتیب ، بدن “طبیعی” بدن با سلامت مخلوط می شود ، در حالی که بدن “اضافه وزن” یا “چاق” آلوده می شود.

فرهنگ فعلی ما در زمینه سلامت به این معناست که بر اساس رژیم غذایی ، تمرکز بر محدود کردن انرژی برای کاهش چاقی است. این بر اساس این ایده است که شما جوانتر = سالم تر هستید. با این حال ، همانطور که در مقالات قبلی تحقیق کرده ام ، مطالعات (بدون ذکر تجربیات پزشکی و تجربیات بشری) نشان داده اند که یک استراتژی کاهش وزن سالم به سلامت بیشتر منجر نمی شود (به ویژه در مقایسه با روش کاهش وزن).

در اینجا چند دلیل وجود دارد که ما باید به مسیر اصلی خود بازگردیم:

1. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. مطالعاتی که نشان می دهد اقدامات کاهش “م effectiveثر” است ، فقط افراد را برای چند ماه یا حدود یک یا دو سال دنبال می کند. اگرچه معمولاً برای افرادی که غذای کمتری مصرف می کنند (گاهی اوقات به عنوان “زندگی”) در شش ماه اول یا بیشتر ، تا سن پنج سالگی ، وزن کم می کنند ، تا 95 of از مردم کل وزن یا بیشتر وزن خود را به دست آورده اند.1

2. نگاه به وزن باعث افزایش انگ می شود. وقتی وزن افراد را مشکل می دانیم و نظرات آنها را بر اساس وزن آنها مطرح می کنیم ، آنها مورد تبعیض قرار می گیرند که بیشتر از اندازه گیری آنها بر سلامت آنها تأثیر می گذارد. انگی که باعث ایجاد استرس می شود برای بدن و سلامت انسان بسیار جدی است. خجالت باعث افزایش فشار خون ، التهاب مزمن ، دیابت ، بیماری های قلبی ، اضطراب ، افسردگی ، اعتماد به نفس پایین و تغذیه نامناسب می شود.

3. دوچرخه سواری یک فعالیت مستقل در خطر بیماری است. افزایش موقت کاهش وزن به دنبال افزایش وزن غیرقابل پیش بینی (رژیم غذایی یو یو یا دوچرخه سواری نیز نامیده می شود) در بین رژیم گیرندگان بسیار رایج است. کاهش وزن و کاهش وزن مکرر خطر بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، دیابت ، التهاب مزمن ، انواع خاصی از سرطان و حتی مرگ را افزایش می دهد. دوچرخه سواری یک مشکل بهداشتی مستقل است به دلیل ضعف سلامتی ، به این معنی که کاهش وزن و بازگشت به محل کار برای سلامتی فرد بدتر از اضافه وزن است. دوچرخه سواری – و چاقی – می تواند برای دیگران ، اگر نگوییم همه ، افزایش خطر بیماری ها و مشکلات سلامتی را که در افراد با BMI بالا مشاهده می کنیم ، توضیح دهد. (2 ، 3 ، 4)

4. غذا خوردن خطر ابتلا به بیماری ها و بیماری های ناشی از غذا را افزایش می دهد. با توجه به فرهنگ کاهش وزن و خوردن کمتر ، مردم قوانین سختگیرانه ای را در مورد آنچه می توانند و نمی توانند بخورند وضع می کنند. این ثبات با خطر بالاتری از بیماریها و بیماریهای ناشی از غذا مرتبط است. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که 65 درصد از زنان 25 تا 45 ساله دارای نوعی بی اشتهایی عصبی و 10 درصد دیگر دارای بی اشتهایی عصبی بودند. این بدان معناست که از هر چهار زن سه نفر غذای اطراف خود را می خورند ، فکر می کنند یا آلوده می کنند. این موارد شامل مواردی مانند حذف وعده های غذایی ، حذف برخی از غذاها یا گروه های غذایی ، پرخوری ، یا احساس گناه یا غیرقابل کنترل در اطراف غذا می شود. برخی از این موارد در تیم ما مشترک است ، اما صادقانه بگویم ، اینطور نیست. اگرچه همه رژیم گیرندگان اختلال خوردن ندارند ، اما اکثر افرادی که به اختلال خوردن مبتلا هستند قادر به غذا خوردن نیستند.

5. بدن ها برای حفظ یکدیگر می جنگند به طور جداگانه وزن آن منظور همه این نیست که BMI در نوع “معمولی” داشته باشند (به یاد داشته باشید که تفاوت گروه BMI نسبتاً سازگار است)به هر سطح از هر فرد متفاوت است. برای اکثر افراد ، وزن آنها در انتهای گروه “اضافه وزن” یا “چاق” BMI است. این طبیعی است. ما برای یک بدن یکسان خلق نشده ایم ، زیرا ما برای اندازه ، اندازه یا رنگ مو یکسان طراحی نشده ایم. تنوع اندازه بدن به گونه ای است که بین افراد و چیزی است که ما می توانیم – باید به آن احترام بگذاریم – نه اینکه سعی کنیم آن را تغییر دهیم.

مهم این است که بدانم من هستم نه گفتن این که چاقی به خودی خود مشکلی نیست و کاهش وزن نیز مشکلی نیست. با وجود آنچه تیم ما به ما نشان داده است که باور کنیم ، بدن چاق خوب نیست.

نگاه کردن به وزن منبع واقعی مشکلات سلامتی را از بین می برد و می تواند عادت های بد مربوط به رژیم غذایی و ورزش را تقویت کند.

بنابراین ، اگر بر وزن تمرکز نمی کنیم ، چگونه سلامت را آزمایش و ارتقا می دهیم؟

جایگزین: سلامت در رشد چیست (HAES®)

یکی از م effectiveثرترین روش های کاهش وزن ، چارچوب Health at Every Size® (HAES®) است. رویکرد HAES یک نام مشروع برای انجمن تنوع و سلامت اندازه است ، یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال 2003 برای ترویج پذیرش رشد و مقابله با تبعیض و انگ آغاز شد. اما الزامات مربوط به چارچوب HAES سالها در کار رزمندگان نفتی و جنبش حقوق نفتی که در دهه 1960 آغاز شد وجود داشته است.

وقتی خطرات احتمالی افراد را در نظر بگیریم ، عملکرد آنها – و نه وزن آنها – تأثیر قابل توجهی بر سلامت دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که وزن یک رفتار نیست. خوردن غذاهای مغذی و ورزش مانند قند خون ، ضربان قلب و حتی فشار خون بالا. مشکل این است که به دلیل شیوع کاهش وزن بیش از هر چیز دیگری ، وقتی افراد بدون کاهش وزن شیوه زندگی سودمندی را در پیش می گیرند ، فکر می کنند کاری که انجام می دهند خوب پیش نمی رود و سپس این کار را متوقف می کنند.

سیستم HAES یک راه جایگزین برای مدیریت این نوع مراقبت ها ارائه می دهد. آنها از استفاده از وزن یا BMI به عنوان ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خودداری می کنند و در عوض به افراد در هر سنی کمک می کنند تا راههای دلسوزانه ای برای مراقبت از خود پیدا کنند ، مهم نیست. آنها بر سلامت و رفاه تمرکز می کنند ، نه وزن ، و سلامت جسمی و روحی را از طریق پنج اصل ارتقا می دهند:

  • ترکیب چاقی
  • بهبود سلامت
  • مراقبت محترمانه
  • غذا بخورید تا سالم بمانید
  • یک پیاده روی تأیید کننده زندگی

HAES بر شناخت و احترام انواع بدن تأکید می کند و اصول بهداشتی را ترویج می کند که دسترسی به مراقبت ، مبارزه با انگ را تشویق می کند و مردم را به خوردن طبیعی و لذت بردن از یک شیوه زندگی سالم ترغیب می کند. وقتی نوبت به بهبود نتایج سلامتی و سلامتی می رسد ، tروش HAES م worksثر است: با کلسترول ، فشار خون ، دوچرخه سواری ، شکل بهتر و ورزش ارتباط دارد.

دو پست آخر:

یکی ، روند این است سلامتی در هر اندازه – نه او شفا یافت در هر اندازه سلامت در هر سنی به این معنا نیست که همه ، در هر بدن ، سالم هستند. این بدان معناست که همه ، صرفنظر از سنشان ، هنوز هم می توانند بدون توجه به تغییر اندازه بدن خود روی مسائل سلامتی خود کار کنند.

ثانیاً ، مهم این است که به آن ایمان نداشته باشید سلامتی – این ایده است که هر کس “باید” سلامتی خود را در اولویت قرار دهد ، و اگر نه ، پس او یک فرد “بد” است. به زودی کارهای بیشتری در راه است – منتظر پست بعدی من باشید!

مبارزه با باورهای موجود

وقتی زندگی خود را با اعتقاد و عمل به شیوه خاصی گذرانده اید ، پرسیدن بسیار دشوار است ، بدون اشاره به خطرات و عدم قطعیت ها. وقتی این مطلب را می خوانید احساس شما این است. بنابراین ، اولین چیزی که به شما می گویم این است که یک نفس عمیق بکشید. با خیال راحت در مورد این ایده اظهار نظر کنید و اعتراف کنید که برخی مشکلات وجود خواهد داشت. تمایل شدید به زیر سال بردن باورهای ما ، مهم نیست که چقدر باورها قوی هستند. هرچه بیشتر به اعتقادات خود شک کنید ، بیشتر به این نزدیک می شوید که بفهمید چه کسی در انتهای آنچه شما آموزش می دهید قرار دارد.

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا از افزایش وزن می ترسید ، این امر غیر عادی نیست – و منظور من این نیست که این پست باید به هیچ وجه شرم آور باشد. هیچ مشکلی برای درک و حتی باور ایده های موجود در این صفحه و علاقه فوری به تغییر بدن شما وجود ندارد. می توانید اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی غلبه بر ترس از چاقی در این وبلاگ پیدا کنید. من همچنین شما را تشویق می کنم که این پست را که لیست HAES مورد علاقه من ، بدنسازان ، و حساب های اینستاگرام برای دنبال کردن است ، بررسی کنید.

همچنین می توانید خود را زودتر از دیر مشاهده کنید. توجه به این نکته ضروری است که wکلاه شما را دوست دارد و برای شما کار می کند احساس خوبی ندارد و برای افراد دیگر کار می کند. بدن اکثر افراد مدام بزرگتر و بزرگتر می شود و بدن آنها کوچکتر و نازک تر می شود و بدن آنها از بدن شما بهتر یا کوچکتر نیست.

ما به دیگران نزدیک نیستیم. افرادی هستند که غذا می خورند و کارهایی را انجام می دهند که به آنها “خوب” می گویند و هنوز در بدن بزرگی هستند. افرادی هستند که کارهایی را انجام می دهند که ممکن است شما آنها را “سالم” ندانید اما هنوز هم در اندام کوچکی هستید. ما نمی توانیم بر اساس اندازه بدن افراد فکر کنیم. ما نمی توانیم از خود یا دیگران به عنوان یک ایده خوب استفاده کنیم و خود را با دیگران مقایسه کنیم.

ما نسبت به بقیه پست تر یا پست تر هستیم.

این وبلاگ شامل نسخه اصلاح شده کتاب جدید من ، غذای ثابت: با غذا صلح کنید و زندگی خود را تغییر دهید ، می باشد.

این نامه توسط Autumn Rauchwerk ، دانشجوی پزشکی و مربی یوگا مستقر در بروکلین ، نیویورک نوشته شده است. برای اطلاعات بیشتر او را در اینستاگرام (autumnrosewellness) یا صفحه او دنبال کنید و به یک گروه یوگا و رایگان بپیوندید.



وبسایت https://mdiet.ir
نوشته ایجاد شد 2515

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا