خوابیدن در هوای گرم | هوای گرم | خوابیدن بدون کولر | شروع گرما


بدون کولر در گرمای شدید هوا چگونه بخوابیم، اصلا این کار امکان پذیر است.

خوابیدن در هوای گرم

همزمان با افزایش گرمای هوا، خوابیدن در آرامش، ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است؛ اما آیا راهی برای مقابله با گرمای هوا وجود دارد؟ مجله دلتا در این مطلب به برخی از توصیه‌ها برای خوابیدن در هوای گرم اشاره می‌کند.

نه به خواب نیمروزی

هوای گرم می‌تواند سبب شود شما در طول روز کمی احساس تنبلی کنید. این به دلیل آن است که انرژی بیشتری را برای متعادل نگه داشتن دمای داخلی بدن خود استفاده می‌کنید. در صورتی که خواب شبانه شما آشفته است، از خواب نیمروزی بپرهیزید.

زمان‌بندی

گرما ممکن است شما را ترغیب کند که عادت‌ها و رفتارهای معمول روزمره خود را تغییر دهید. بهتر است این کار را نکنید؛ زیرا ممکن است خواب شما را مختل کند. سعی کنید به زمان خواب معمول خود پایبند باشید و همان کارهایی را که معمولا قبل از خواب انجام می‌دادید، انجام دهید.

سعی کنید بدن خود را خنک نگه دارید

در طول روز پرده‌ها را بکشید تا نور خوشید به داخل اتاق‌ شما نفوذ نکند. مواظب روزنه‌هایی که از آن‌ها نور خورشید وارد می‌شود، باشید تا دیگر زمینه‌ای برای هوای گرم نباشد. هنگام خواب تمام پنجره‌ها را باز کنید تا نسیم تازه به مکان خواب شما برسد.

سعی کنید بدن خود را خنک نگه دارید

رختخواب و پتو

رختخواب خود را تا جای ممکن کاهش دهید؛ اما مطمئن شوید که برخی ملحفه‌ها را در نزدیکی خود دارید. از ملحفه‌های پنبه‌ای استفاده کنید؛ چرا که برای جذب غرق مفید است. فراموش نکنید که درجه حرارت در اتاق خواب شما و درجه حرارت بدن شما در طول شب کاهش می‌یابد؛ بنابراین اگر در طول شب احساس سرما کنید، ممکن است از خواب بیدار شوید.

جوراب در یخچال!

یکی از روش‌های خوابیدن در هوای گرم بدون کولر گذاشتن جوراب در یخچال است. برخی از جوراب‌های تمیز خود را به شکلی بهداشتی در یخچال قرار دهید و زمانی که کاملا خنک شد، آن‌ها را بپوشید. این کار باعث می‌شود تا دمای بدن شما پایین آید.

حفظ رطوبت بدن

در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید. اما از نوشیدن آب زیاد پیش از خواب اجتناب کنید. شما نمی‌خواهید از تشنگی از خواب بپرید؛ اما قطعا هم نمی‌خواهید تا در ساعات اولیه خوابتان برای رفتن به دستشویی مجبور به بیدار شدن از خواب شوید.

ترفند خوابیدن در هوای گرم

آرام کردن ذهن

اگر به سختی به خواب می‌روید، بلند شوید و خود را با چیزی آرامش بخش مشغول کنید. مانند مطالعه و یا نوشتن. حتی می‌توانید لباس‌های خود را مرتب کنید اما مراقب باشید با تلفن همراه خود بازی نکرده و یا از بازی‌های کامپیوتری استفاده نکنید.

آرام کردن ذهن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب آیا می‌توان غذای تاریخ انقضا گذشته را مصرف کرد؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن



Source

دیدگاهتان را بنویسید