خواص و فواید لوبیا سبز | فواید مصرف لوبیا سبز برای سلامتی چیست؟


لوبیا سبز یکی از سبزیجات سرشار از آب، ویتامین‌ها و املاح است که به‌عنوان منبع پروتئین نیز شناخته می‌شود. این سبزی پر مصرف دارای خاصیت بسیاری نیز است.

خواص و فواید لوبیا سبز

یکی از مزیت‌هایی که ما را به مصرف لوبیا سبز تشویق می‌کند، کم چربی بودن آن است. همچنین مقدار کربوهیدرات آن در مقایسه با سایر سبزیجات بسیار پایین است. مجله دلتا در ادامه این مطلب به خواص و فواید لوبیا سبز اشاره می‌کند.

بهبود عملکرد گوارش

لوبیا سبز به‌دلیل مقدار فیبر فراوان در بهبود عملکرد گوارش بسیار موثر است و خطر ابتلا به سرطان کولون را نیز کاهش می‌دهد. فیبرها به‌طور طبیعی اشتها را تنظیم می‌کنند و موجب افزایش احساس سیری می‌شوند. خواص سیرکنندگی، دیورتیک و کالری پایین لوبیا سبز باعث شده تا خوراکی ایده‌آل برای حفظ تناسب اندام و کاهش وزن باشد.

لوبیا سبز

مفید برای مبتلایان به دیابت و کلسترول بالا

نتایج مطالعات نشان می‌دهد لوبیا سبز به تنظیم قند خون کمک می‌کند. لوبیا سبز شاخص گلیسمی پایینی دارد و از همین‌رو برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ توصیه می‌شود. وجود ترکیبات طبیعی مانند استیگماسترول در لوبیا سبز نیز باعث شده تا در کاهش کلسترول خون موثر باشد.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌

لوبیا سبز علاوه بر فیبر فراوان، منبع غنی از ویتامین‌ها و املاح است. ویتامین C با میکروب‌ها و عفونت‌ها مقابله می‌کند، ویتامین E موجود مانع از بروز التهابات می‌شود، مس موجود در تقویت ایمنی بدن نقش دارد و پتاسیم نیز در حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی موثر است.

این ترکیبات مفید در کنار فیبرها زمینه خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. لوبیا سبز همچنین مقدار فراوانی فلاونوئید مانند کوئرستین و میریستین دارد که عامل رنگ سبز این گیاه بوده و مطالعات نشان می‌دهد نقش مقابله‌ای با سلول‌های سرطانی و پیشرفت تومورها دارد.

مقابله با بیماری‌های مزمن

لوبیا سبز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم نقش اساسی در جریان خون دارد و از همین‌رو مصرف لوبیا سبز می‌تواند در مقابله با بیماری آرتروز موثر باشد. به‌طور کلی، مصرف لوبیا سبز در پیشگیری از بیماری‌های مزمن نقش دارد زیرا سرشار از آهن، منگنز، منیزیوم و روی است که این ترکیبات موجب تقویت انرژی و ایمنی بدن می‌شوند.

لوبیا سبز مفید برای خانم‌های باردار

لوبیا سبز یکی از بهترین انتخاب‌های غذایی برای خانم‌های باردار است زیرا علاوه بر تاثیر مثبت فیبرها در بهبود گوارش و پیشگیری از یبوست، منبع غنی از ویتامین B۹ است که برای رشد سیستم عصبی جنین ضروری خواهد بود. بنابراین، توصیه می‌شود خانم‌های باردار حتما لوبیا سبز را در برنامه غذایی روزانه شان بگنجانند.

لوبیا سبز مفید برای خانم‌های باردار

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ۸ نشانه خبر از سکته قلبی می‌دهند! را بخوانید.



Source

دیدگاهتان را بنویسید