در پروتئین گیاهی / پروتئین گیاهی به دنبال چه چیزی باشید

در پروتئین گیاهی / پروتئین گیاهی به دنبال چه چیزی باشید


پروتئین جزء ضروری هر رژیم غذایی سالم است. اگر سعی می کنید عضله بسازید یا وزن خود را کاهش دهید ، به ویژه مفید است زیرا پروتئین در مقایسه با چربی ها و کربوهیدراتها انرژی زیادی (به نام کالری) برای تجزیه نیاز دارد. به این می گویند انرژی گرمایی و غذا – و به همین دلیل است که مردم می گویند “کالری کالری نیست” ، احتمالاً به این دلیل که تمام انرژی تأمین شده کمتر از آنچه در گروه غذایی ذکر شده است.

نیازی نیست که تمام پروتئین خود را از گوشت و محصولات لبنی دریافت کنید. آنها یکی از بهترین منابع پروتئین کامل در دسترس ما هستند ، اما اگر از رژیم غذایی سالم یا رژیم گیاهخواری پیروی کنید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که تمام اسیدهای آمینه ضروری را دریافت می کنید.

و پروتئین چگونه استفاده می شود؟

پروتئین ها به سلول هایی موسوم به اسیدهای آمینه تجزیه می شوند. در کل 20 عدد وجود دارد (ما می دانیم). نه مورد دیگر ضروری هستند (به این معنی که ما باید آنها را ببلعیم زیرا بدن نمی تواند آنها را بسازد).

اکثر پروتئین های گیاهی “ناکافی” هستند زیرا تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را ندارند (من به شما ، شاهدانه و برنج نگاه می کنم. آنها همچنین AF خود جذب می شوند)

با وجود پروتئین های گیاهی زیادی مانند نخود فرنگی ، سویا ، شاهدانه و برنج – کدام برای بدن شما بهتر است؟ همه مزایا به یک اندازه نیست. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام رشد پروتئین باید به آنها توجه کنید:

1. پروتئین بالا در هر وعده

بیشتر پروتئین های گیاهی در هر گونه پروتئین کمتری دارند. در جدول رژیم غذایی ، به میزان پروتئین در 100 گرم نگاه کنید تا مقایسه بین گونه ها آسان تر شود.

از خرید هر چیزی که کمتر از 55 گرم پروتئین در 100 گرم (یا کمتر از 20 گرم در هر وعده) باشد ، خودداری کنید.

2. All SUPPORT را انتخاب کنید

از آنجا که اکثر پروتئین های گیاهی “کافی” نیستند (یعنی شما سابقه کامل آمینو اسیدها برای ساخت پروتئین بدن خود را ندارید (به عنوان مثال ، جو دوسر ، لوبیا و گردو) ، می توانید “بلوک های سازنده پروتئین” را ترکیب کنید ، اما این امر نیاز دارد شما باید بدانید که کدام اسیدهای آمینه حاوی غذاهای مشابه هستند. از طرف دیگر ، می توانید به دنبال یک پروتئین گیاهی باشید که با انواع مختلف پروتئین مخلوط می شود تا از کامل بودن فرم اسید آمینه اطمینان حاصل کنید. این به نظر من خیلی ساده می آید!

پروتئین تولید شده از گیاه را که “پروتئین کامل” موجود در کیسه ها را توصیف می کند بررسی کنید یا مستقیماً از شرکت بپرسید که مشخص نیست.

3. مصرف صفر قند و / یا الکل

پروتئین های حاوی شیرین کننده های طبیعی مانند استویا یا میوه راهب را بررسی کنید.

در ترکیبات مخلوط ، هر چیزی که به “همه” ختم شود ، به عنوان مثال شکر است. ساکارز ، شکر ، سوکرالوز ، دکستروز. دکسترین و مالتودکسترینها شیرین کننده هایی هستند که از نشاسته تهیه شده اند – بنابراین اگر می خواهید چاق شوید ، از آن خارج شوید.

نوشیدنی های قندی دارای قند / قند کمی هستند که می تواند باعث هضم ، انفجار و گاز شود ، بنابراین از این افراد اجتناب کنید (معمولاً به “-ol” ختم می شوند):
زایلیتول ، مالتیتول ، مانیتول ، اریتریتول ، سوربیتول.

4. فاقد روغن گیاهی یا خامه

نیازی به افزودن چربی به پودر پروتئین ندارید. چربی می تواند میزان پروتئین در یک ماهیچه را کاهش دهد ، که اینطور نیست. همچنین انرژی می افزاید.

5. بدون شیر یا تخم مرغ

این ممکن است دلهره آور به نظر برسد … اما اگر به دنبال پروتئین بدون گیاه خواری هستید ، شیر گیاهی ، تخم مرغ و ماست در لیست نیست. به دنبال هر چیزی باشید که شامل آب پنیر ، سفیده تخم مرغ ، آلبین ، پودر ماست یا کازئین در لیست مواد تشکیل دهنده است ، حتی اگر بدون لاکتوز تبلیغ شود. همچنین ممکن است مقدار زیادی عسل پیدا کنید که تصور می شود کاشته شده اما خورده نمی شود.

انتخاب اصلی من:

اگر پروتئین تمیز ، سالم و شیرین می خواهید ، گیاه پروتئین VEEGO یکی از مواد مورد علاقه من است. کره بادام زمینی آبی آنها EPIC در هر دو نوع غذا و قالب است. با کره مناسب سیب زمینی و پودر کاکائو (نه ادویه جات ترشی جات ، مانند بسیاری دیگر) ، بلکه با استویا نیز شیرین می شود. این نه تنها حاوی 24.8 گرم ویتامین در رژیم غذایی است ، بلکه فرم اسید آمینه آن حاوی پروتئین های گیاهی ، شاهدانه و برنج است.

اگر می خواهید پروتئین خود را بلافاصله بجوید ، آنها میله های خوشمزه ای نیز تهیه می کنند!

This post is sponsored by VEEGO protein. All opinions are my own and I only promote products I know, like and trust. Thank you for supporting the sponsors that make The Fit Foodie Blog possible. 

سالی اونیل-سردبیر

سال وظیفه دارد مطمئن شود که شما سالم و سالم هستید و لازم نیست کسل کننده باشید – و حتی اگر احساس بهتری دارید ، می توانید کیک خود را تهیه کرده و بخورید. او با کاهش 14 کیلوگرم برای یک شیوه زندگی سالم ، سفر خود را با دیگران در وبلاگ The Fit Foodie به اشتراک می گذارد. او همچنین به عنوان طراح گرافیک و خرده فروش غذا کار می کند ، در مقطع کارشناسی علوم بهداشت در زمینه تغذیه و رژیم درمانی تحصیل می کند و نویسنده دو کتاب آشپزی است: Love Move Eat (Bauer Media، 2017) و Meal Prep Plan (مرداک ، 2019 )






وبسایت https://mdiet.ir
نوشته ایجاد شد 2140

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا