رژیم غذایی | به طور قطع وزن خود را کاهش دهید رژیم آنلاین دامپزشک و متخصص تغذیه بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع ، این به معنی خوردن مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند رژیم غذایی مناسب برای بهبود سلامت خود داشته باشند. برای حفظ جسم و روح.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم غذایی مناسب را برای رسیدن به این هدف و بدن فردی به شما معرفی کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی ، افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تعادل بین قد و وزن این افراد را مجبور به رژیم می کند. اما چه رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

مردم می توانند اهداف رژیم غذایی خود را دنبال کنند بهترین توصیه تغذیه ای مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک وعده است و یک فرد پس از کاهش وزن ، اگر توصیه های مربوط به زمان رژیم غذایی خود را رعایت کند و از دوره استقرار وزن فراتر رود ، احتمال بازگشت آن به فشار بسیار پایین قبلی خود وجود دارد.

گاهی تغذیه رژیم لاغری شکم و پهلو ورزش را با شخص توصیه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی خوب باید شامل ترکیبی از مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده بخورید.
  3. از غذاهای چرب در رژیم غذایی خود استفاده نکنید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی نباید حذف شود مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با شلوغی زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه نگاهی به و در بخش رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک ارسال کنید.

پس از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است خاص است و دیگران نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او دادید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • رژیم با میز ثابت
  • رژیم غذایی تعیین شده
  • رژیم مختلط
  • غذاهای انعطاف پذیر

چگونه با رژیم غذایی چاق وزن خود را افزایش دهیم

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند ترکیبی از رژیم های غذایی کم چرب و راحت را با مشورت متخصص تغذیه و کمک به تناسب اندام و وزن خود لحاظ کنند.

رژیم غذایی موثر برای افزایش وزن

  • کره نارگیل

از آنجا که کره نارگیل کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره نارگیل حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

لطفا توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این ماده برای سلامتی انسان خطری ایجاد می کند.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و خوردن آن در صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل سهولت پخت ، یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانولا معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود از این غذا در میان وعده ها استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است که میانگین موز آنها حدود 100 کالری است.

این محصول حاوی پروتئین های سالم است و طعم و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین غذاهای کاهش وزن است که دسترسی به آن بسیار آسان است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قندها است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • سطح کالری شما باید کاهش یابد. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری مورد نیاز توجه کنید. می توانید از متخصص تغذیه برای تعیین میزان کالری دریافتی کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. لقمه های شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین می توانید به هدف کاهش وزن خود نزدیک شوید. در واقع ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، رضایت بیشتری خواهید داشت ، اما تمایل بیشتری برای خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از سالم ترین غذاهایی هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است به طوری که غذا با کره و پنیر آماده می شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذا و غذاهای چرب بخورید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم ، این بدان معنا نیست که از غذا دوری کنید و برنامه های رژیم غذایی دقیق را دنبال کنید. با انتخاب عاقلانه غذاها ، از جمله مراقبت از اندازه هر غذا ، محدود کردن میزان چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ، سبزیجات و غلات کامل ، و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی خود ، می توانید سالم بمانید. به

رژیم متعادل ، شامل همه گروه های غذایی اصلی ، با مقدار مناسب در غذا و بهترین تغذیه را برای بدن فراهم می کند.
همه افراد متفاوت هستند و رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی کامل ، که شامل همه گروه های غذایی می شود و دارای مواد مغذی نامطلوب مانند سدیم ، چربی اشباع و شکر کمتر است ، شما را به یک شیوه زندگی سالم می رساند.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل مداوم وزن کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری و مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل اندازه غذا

اعتدال یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل رژیم غذایی به شما کمک می کند تا به شیوه های سالم تری غذا بخورید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین کند. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد سرکوب می کنند و میل شدید به خوردن را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را از بین ببرید

تا زمانی که چاق باشد برنامه غذایی سالم این ضروری است؛ باید از مقداری چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی شور به هر دلیلی نباید خورده شود. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را کامل کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از فرآورده های فرآوری شده مانند آبگوشت های کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، میان وعده ها و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم موجود در غذاهای شما را محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

وبسایت https://mdiet.ir
نوشته ایجاد شد 2716

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا