say no to cholesterol

رژیم غذایی کلسترول با کیفیت بالا چیست


آنها می گویند علت بیماری قلبی خوب است غذا. بر اساس گزارش تحقیقی منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی ، در سال 2016 ، 17.9 میلیون نفر بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست دادند. در همان زمان ، طبق گزارشی که در مرکز کنترل بیماری (CDC) منتشر شده است ، 90 میلیون آمریکایی مشکل کلسترول دارند. علت اصلی کلسترول پایین رژیم غذایی مغذی است. در این مقاله می فهمیم که چگونه می توان از رژیم کلسترول برای تنظیم چربی بدن استفاده کرد.

کدام رژیم غذایی با کلسترول بالا بهتر است؟

انواع مختلفی از برنامه رژیم غذایی وجود دارد که فرد می تواند از آن برای کاهش وزن استفاده کند. اما در مورد کاهش کلسترول ، غذاهای خانگی بسیار بهتر هستند. اجازه دهید با جزئیات بیشتری در مورد آن بحث کنیم.

غذاهای کلسترول بالا چیست؟

رژیم غذایی نمونه کارها یک رژیم ساده رژیم غذایی است که اگر به طور مرتب رعایت شود ، به محاسبه سطح کلسترول کمک می کند. رژیم غذایی نمونه کارها توسط دکتر انگلیسی دکتر Dr. دیوید جی جینکینز. دکتر آنالی دیوید که مفهوم شاخص قند خون را معرفی کرد. کلسترول بالا به عنوان یک مکمل غذایی آسان برای پیگیری شناخته شده است ، زیرا هیچ محدودیتی در رژیم غذایی به اندازه سایر برنامه های رژیم غذایی وجود ندارد. همانطور که در بالا توضیح داده شد ، توصیه می شود هنگام دنبال کردن غذاهای با کلسترول بالا از چه غذاها و غذاهایی باید اجتناب کنید. با این رژیم می توان از بسیاری از مشکلات کلسترول جلوگیری کرد. ابتدا می فهمیم که کلسترول بالا چیست.

کلسترول بالا چیست؟

بر اساس گزارشی که در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی منتشر شده است ، میزان کلسترول در بدن افزایش می یابد ، شروع به تجمع در جریان خون می کند. در این صورت ، مشکل بسته شدن می تواند شروع شود. در عین حال ، بر جریان خون نیز تأثیر می گذارد. هنگامی که کلسترول در بدن شروع می شود ، قلب و سپس کلیه ها و به تدریج قسمت تحتانی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. این بدان معنا نیست که کلسترول بالا را نمی توان به درستی ذخیره کرد ، فرد می تواند با پیروی از یک رژیم غذایی سالم از این وضعیت دور شود. همچنین در این مقاله ، برنامه کلسترول بالا و میزان کلسترول را به اشتراک می گذاریم.

با توجه به مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی ، سطح کلسترول باید به شرح زیر باشد. مانند:

میزان کلسترول مردانه در مردان 20 سال یا بیشتر

کلسترول تام: 125 تا 200 میلی گرم در دسی لیتر

غیر HDL: کمتر از 130 میلی گرم در دسی لیتر

LDL: کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر

HDL: بیشتر از 40 میلی گرم در دسی لیتر

سطح کلسترول در زنان 20 سال یا بیشتر

کلسترول تام: 125 تا 200 میلی گرم در دسی لیتر

غیر HDL: کمتر از 130 میلی گرم در دسی لیتر

LDL: کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر

HDL: بیشتر از 50 میلی گرم در دسی لیتر

در رژیم غذایی کلسترول بالا چه غذاهایی می توانید بخورید؟

4 محصول Handy Food عالی وجود دارد که به شرح زیر است

  • پروتئین سویا
  • استرول های گیاهی
  • آجیل درختی
  • کابل آب شده است

مصرف این غذاها به کاهش کلسترول چربی کمک می کند. در این مقاله ، ما نحوه استفاده از این غذاها را درک می کنیم ، به طوری که سطح کلسترول کافی است.

در مورد غذاهای با کلسترول بالا چه نکات و ترفندهایی را باید رعایت کرد؟

1. پروتئین سویا:

بر اساس گزارشی که در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی منتشر شده است ، پروتئین سویا برای قلب مفید است و کلسترول را کاهش می دهد. بنابراین ، اگر مشکلی در چربی زیاد وجود دارد ، می توانید به جای خوردن گوشت و محصولات لبنی ، از غذاها و نوشیدنی هایی که پروتئین زیادی دارند مانند سویا ، توفو یا تمپه استفاده کنید.

2به گیاه استرولز:

بر اساس گزارشی که در NCBI منتشر شده است ، با استفاده از 1.5 تا 3 گرم استرول می توان از سطح کلسترول بد جلوگیری کرد. بنابراین ، غذاهایی مانند روغن کنجد ، روغن زیتون ، پونه کوهی و کره بادام را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

3. درختان آجیل:

بر اساس گزارش منتشر شده در کتابخانه ملی پزشکی ، خوردن آجیل کمتر می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. بنابراین ، اگر از رژیم غذایی کلسترول بالا پیروی می کنید ، حتماً بادام ، گردو ، ماکادامیا ، بادام هندی و پسته را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

4. علامت ذوب شده است

بر اساس گزارشی که در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی منتشر شده است ، فیبر محلول می تواند آب بدن را جذب کرده و آن را به ژل تبدیل کند که به نظر می رسد برای هضم غذا مفید است. جدا از این ، آنزیمهای محلول نیز نشان داده شده اند که می توانند میزان کلسترول و قند خون را محاسبه کنند. در نتیجه ، برخی غذاها مانند لوبیا سیاه ، گلابی ، کلم بروکلی یا لوبیا در رژیم غذایی شما گنجانده شده است.

غذاهای فوق را می توان در جدیدترین رژیم کلسترول گنجاند ، اما درست مصرف کنید. توصیه می شود 35 گرم پروتئین سویا ، 2 گرم استرول در هر گیاه ، آجیل درخت گرد و 18 گرم غذاهای فرآوری شده مصرف کنید. لطفاً توجه داشته باشید که اکثر موارد بالا تقریباً ارائه شده است. بنابراین ، قبل از شروع رژیم غذایی با کلسترول بالا ، بدانید که بدن شما چگونه به این غذاها احتیاج دارد و آنها را بخورید.

در غذاهایی که رژیم غذایی کلسترول بالایی دارند از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

اگر کلسترول بالا دارید و می خواهید رژیم خود را رعایت کنید ، غذاهای زیر را انتخاب کنید:

  • از غذاهای فرآوری شده مانند چیپس ، غذاهای سرخ شده یا گوشت فرآوری شده خودداری کنید.
  • از مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند ماکارونی یا برنج سفید خودداری کنید.
  • از خوردن غذاهای شیرین مانند کلوچه ها ، کلوچه ها ، شیرینی ها یا محصولات پخته خودداری کنید. بلافاصله ، عسل ، شکر بنفش ، آب افرا یا شکر را از بهشت ​​نخورید.
  • از نوشابه ، چای ، نوشیدنی های ورزشی یا نوشیدنی های الکترونیکی مخلوط با نوشابه خودداری کنید.

امیدواریم این مقاله برای تعیین غذاهای رژیمی برای کلسترول و نحوه پیروی از آنها مفید باشد.

اکنون که بهترین رژیم های چربی را می شناسید ، لطفاً در صورت داشتن س questionsالات خود و آنچه با برنامه رژیم غذایی می دانید ، با ما تماس بگیرید.


بازدیدها:
42









وبسایت https://mdiet.ir
نوشته ایجاد شد 2150

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا