fitness tracker

سه سال بعد اپل واچ را خاموش کردم. انجام این کار زندگی من را تغییر داد.


این برنامه با یک برنامه خواب شروع شد که من آن را برای Apple Watch جدید ذخیره کردم.

به محض اینکه ساعتم را پیدا کردم ، از دیدن تمرین واقعی موقت که روی آن خوابیده بودم و همچنین خواب عمیق ، بسیار خوشحال شدم. آیا باید شماره های من معمولی باشد؟ آیا می توانم احساسم را صبح و تمام روز برطرف کنم؟

در ابتدا ، اعداد روی Apple Watch من برایم جالب بود. یعنی تا زمانی که او مشکل ساز شد.

من هرگز هیچ مشکلی در خواب نداشتم ، اما پس از چند ماه استفاده از روش خواب ، متوجه برخی از عوارض جانبی آن شدم. نه با خواب ، بلکه با افکارم.

به نظر می رسد الگوهای خواب که هر روز صبح در ساعت مچی خود می بینم همان پیشگویی تحقق یافته است.

به عنوان مثال ، صبح وقتی برنامه می گفت خواب عمیقی دارم ، یا خواب عمیق من خوب نیست ، من فقط احساس خستگی می کنم ، هر چند که قبل از دیدن اعداد و ارقام خوب بودم. من هم ناراحت می شوم ، گویی اشتباه کرده ام.

همچنین ، روزهایی که خسته می شوم اما برنامه به من می گوید خوب خوابیده ام ، ناامید می شوم.

فرقی نمی کرد که خستگی من می تواند ناشی از چیزی غیر از خواب باشد – بیش از حد کار ، عدم دادن چربی مناسب به من ، یا فقط تحت فشار قرار گرفتن. هنوز به یاد دارم که احساسی که داشتم با آنچه ردیاب به من می گفت مطابقت نداشت.

مطالعات نشان می دهد که دقت خوابندگان – به ویژه در جستجوی خواب عمیق – دیگر نمی خواهد ، بنابراین چیزی که من به دنبال آن هستم ممکن است درست نباشد.

من خوشحال بودم که از Apple Watch خود به عنوان یک خواب استفاده می کنم ، اما همه چیز شروع به اشتباه و گمراه کردن کرد.

در موردش فکر کردم. سالها می خوابیدم حتی به این موضوع فکر نمی کردم. آیا واقعاً باید به اندازه کافی بخوابم؟ مهمتر از همه ، من از تجربه چه چیزی دریافت می کنم؟ آیا این باعث می شد من سالم تر و خواب بهتری داشته باشم؟ یا شاید آنها را بدتر می کند؟

اغلب ، خواب من چیزی است که نمی توانم آن را کنترل کنم. واضح است که می توانم زود بخوابم. اما شبها ، اگر شوهرم پارس می کند ، یا سگ مجبور است پارس کند ، یا بچه ها بیمار هستند ، من از خواب بیدار می شوم.

آزاردهنده است ، اما زندگی است.

و وقتی خسته می شوم ، همانطور که اغلب انجام می دهم ، به نظر می رسد که شماره های من در ساعت من همه چیز را بزرگ می کند. بله ، می دانم که خسته شده ام ، بله ، می دانم که مثل sh * t خوابیده ام. من ردیاب خواب نمی خواستم و صورتم را خراش داد.

من شروع کردم به برداشتن ساعتم از شب ، و بلافاصله متوجه شدم که چگونه باید نشسته باشم وقتی باید به اعداد صبح نگاه کنم. همین بود ، فکر کردم.

اما من متوجه نشدم که خواب تازه شروع کار است.

وقتی اپل واچ به بازار آمد ، من آماده بودم که از نو شروع کنم. من نمی خواستم 24 ساعته در دسترس باشم و هیچ علاقه ای نداشتم چیزی در دست داشته باشم که همیشه حرکات و تمریناتم را دنبال می کرد و از جا بلند می شد و همه چیز. فقط احساس می کردم برای من اتفاق می افتد.

از هر پنج نفر ما یک نفر از یک ابزار لباس برای کاهش وزن ، دستیابی به اهداف تناسب اندام و نظارت بر پیامدهای سلامتی خود استفاده می کند.

اما تحقیقات درباره اینکه آیا همه اینها کار می کند یا خیر مشخص نیست.

در تحقیقی که در سال 2016 در JAMA منتشر شد ، محققان دریافتند افرادی که سعی در کاهش وزن داشتند هنگام پوشیدن ردیاب وزن خود را کاهش دادند.

یک مطالعه اخیر توسط BMC Psychology نشان داد که لباس به طور قابل توجهی بر پوشنده تأثیر می گذارد و یک احساس منفی به ویژه هنگامی ایجاد می شود که دانش آموزان قادر به پوشیدن ردیاب نیستند.

اما این برای همه صادق نیست ، و در حالی که این تحقیق روشن است ، من معتقدم که چالش های روانی پیروی از خود در بسیاری موارد غیرقابل تصور است.

یک سال بعد وقتی صحبت های دوستانم را درباره ساعت اپل شنیدم ، برایم جالب شد. در نهایت هدیه تولد شوهرم گرفتم و آن را بستم.

در ابتدا استفاده از Apple Watch من جالب بود. بعداً می توانم ضربان قلبم را در کلاس چرخش ببینم. من هنوز می توانم به تماس ها پاسخ دهم ، حتی اگر تلفن واقعی من در کیف پول من باشد. و آن حلقه های کوچک! مثل این بود که ببینم چند روز پشت سر هم می توانم ببندم.

اما به زودی ، بازی دیگر سرگرم کننده نبود. این منبع اضطراب شدیدی شد و مرز و اشتیاق دیگری که مرا به شادی ، خستگی ، گیجی و دیدن سلاح برد.

من احساس کردم که اثرات ساعت به قسمت های مختلف زندگی من ، فراتر از آنچه در ردیاب خواب اتفاق افتاده است ، گسترش یافته است.

به عنوان مثال ، وقتی بدون ساعت به باشگاه می رفتم ، انگار تمرین انجام نشده بود. این چندین بار اتفاق افتاد – در چند دور و در استخر ، Watch به نوعی ورزش را شروع نکرد.

در این مدت ، وقتی متوجه شدم که 15 دقیقه اول ثبت نشده است ، شیوه زندگی و تناسب اندام کلی من را مختل کرد.

من به بدن خود گوش نمی دهم. من از چیزی که پیدا می کنم استفاده می کنم.

همیشه گیج بودم. می توانم لرزش ساعتم را احساس کنم ، و احساس می کنم مجبور به نگاه هستم ، حتی زمانی که با فرزندانم یا دوستانم هستم.

من در قلب خود می دانستم که این بی ادبی است و من همیشه خود را سرزنش می کردم ، اما نمی توانستم ترک کنم.

حتی وقتی اطلاعات از بین می رود و هیچکس به من زنگ نمی زند و به من پیام نمی دهد ، باز هم احساس می کنم باید ساعتم را ببینم. گاهی اوقات احساس می کنم در قفسه سینه گریه می کنم حتی اگر اینطور نبود. این احساس نام دارد: “اثر دستگاه فانتوم”.

افرادی که عاشق ساعت هستند (یا تلفن آنها) دوست دارند این را ببینند و این سsال را ایجاد می کند: ما با این همه ابزار برای سلامت روان خود چه می کنیم؟

سیب پنیانی

من می دانم که بسیاری از افراد از لباس الهام گرفته اند ، اما من اصلا ساعت را توصیه نمی کنم. من آن را ظالمانه دیدم. من همیشه نگران ورزش کافی هستم. بیش از حد ، به طوری که گاهی اوقات ، من خودم را مجبور می کنم که شب ها ورزش کنم یا راه بروم ، حتی وقتی خسته هستم ، فقط برای بستن صحنه ها یا حلقه های تمرین. این اصلا خوب نیست.

هر روز یک روز استراحت است که من به هر دلیلی که باعث احساس گناه می شود سکوت می کنم – گویی هفته یا ماه بسیار خوبی را تلف کرده ام.

واقعاً آشفته شد و من می دانم.

همه این اعداد مانند صدای سفید پشت سرم بود. او به من سردرد می دهد.

بعداً از ساعت خود ناامید شدم و نمی خواستم آن را بردارم و در این فکر بودم که زندگی بدون آنها چگونه خواهد بود. فکر می کردم کامل هستم.

اگر بخواهم به صراحت بیان کنم ، به اینستاگرام رفتم و به 45000 فالوئر خود اعلام کردم که در یک ماه به سختی کار خواهم کرد: اپل واچ خود را برداشته بودم ، با دیدن احساسی که داشتم.

برخی از پیروان من قول داده اند که در این کار شرکت کنند. آنها همچنین متوجه شدند که ساعت شروع به شبیه ساعت می کند ، اما یک بند است.

من آماده بودم ساعت را بردارم ، اما آمادگی نداشتم که ببینم این سه سال چقدر در زندگی ام به من رسیده است.

پایان دادن به ساعت اپل من.

به محض این که اپل واچ را برداشتم ، احساس کردم در تعطیلات هستم. درست آنجا بود. یک آرامش شگفت انگیز بر من حاکم شد و یک احساس آرامش که نباید مطابق انتظارات دستگاه انجام می دادم.

من به ساعت واگذار كردم كه مسئول ساختن یا خراب كردن روزم باشد و من مسئولیت را برمی گردانم.

متوجه شدم که با وجود اینکه اپل واچ تمام زندگی من را به اعداد رسانده بود – قدم های برداشته شده ، شنا ، چند دقیقه خواب ، ساعت ها متوقف شد – اعداد واقعاً تغییر نکردند. بدیهی است که برخی روزها شلوغ تر از روزهای دیگر بود ، اما در نهایت ، به نظر می رسید همه چیز به پایان رسیده است.

با این حال ، وقتی من خیلی مشغول کارهای روزمره بودم ، دیدن تصویر بزرگ دشوار بود.

فضای مسالمت آمیزی که بدون ساعت داشتم باعث شد متوجه شوم که همیشه استرس و غیرت داشتم. به آن دعوت پاسخ دهید! اینو جواب بده! حلقه را ببند!

انگار برنامه ای داشتم که از پشت مغزم می گذشت و تمام انرژی ام را جذب می کرد. جای تعجب نیست که من خیلی خسته بودم!

با دیدن تلفن من – که اکثر ما به هر حال مرتباً این کار را انجام می دهیم – شروع به مشاهده تلفنم کردیم … با Viewer من. مثل دو ضربه به سلامتی من بود.

چقدر زمان صرف نگاه کردن به آینه می کنم؟ من حتی نمی خواهم بدانم. و بارها ، نگاه کردن به ساعت باعث شد بعداً به تلفنم نگاه کنم ، در مورد نوعی دستگاه یا چیز دیگری پاسخ دهم.

خنده دار است که چگونه چیزی که شما را مجبور می کند اینقدر با بدن خود ارتباط برقرار کنید ، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. قلبم فرو ریخت و سلامتی من تغییری نکرد.

در مورد ابزار تقویت ورزشگاه ، مطالعه سال 2016 در The Lancet نشان می دهد که این بسیار طولانی است – اگرچه این یک انگیزه مالی است.

در دومین روز مصیبتم ، شنای ذخیره شده خود را کاملاً فراموش کردم. اگر ساعتم را می پوشیدم هرگز این اتفاق نمی افتاد. فکر کردم خوب شروع نشده است.

اما هیچ اتفاق بدی نیفتاد ، و این کرم دیگری را باز کرد که انتظار نداشتم بدانم – عادات ورزشی من.

شروع کردم به پرسیدن اینکه چرا اینقدر سخت کار می کنم ، به این فکر کردم که چه احساسی به من دست می دهد. من همیشه اینطور کار می کردم ، اما چه فایده ای دارم؟ آیا واقعاً آن عادات به من خدمت می کردند؟

بدون ساعت ، احساس می کنم آزاد هستم که عادات ورزشی خود را تغییر دهم – در حال حاضر ، تغییر دهم. من این کار را با ساعت روی دست انجام نمی دهم. خیلی درگیر ساختن اعداد بودم.

من شروع به احترام گذاشتن به احساسات بدنم به دلیل سلامتی کردم ، نه به دلیل اعداد و ارقام.

من برای اولین بار بدون ساعت به استخر رفتم و از شنا به دلیل وجود آن لذت بردم: یک پیاده روی سرگرم کننده که نه زمان لازم و نه مدت زمان لازم بود.

در تمرین بدنی ، دیگر با ساعتم رقابت نمی کنم. ورزش می کنم و به بدنم گوش می دهم. این فقط فعال و سرگرم کننده نیست ، من خیلی خسته نیستم. متوجه شدم که خیلی به خودم فشار می آورم ، خیلی اوقات.

من خوب می خوابم و بسیار خوشحالم که ساعت را رها کردم و دوباره آن را در محل قرار دادم.

آیا فیزیوتراپیست ها مهم هستند؟

مانند شمارش کالری ، ردیابی به یک عادت رایج تبدیل می شود که در نهایت ما را به چالش می کشد.

(یادداشت های من را در مورد اینکه چرا کالری شماری نمی کنم بخوانید)

خیلی بیشتر به ما می دهد.

ممکن است برخی درست نگویند.

بسیاری از مواردی که برای داشتن زندگی بهتر لازم نیست بدانیم.

از نظر من ، ساعت شبیه یک بند است. به محض حذف آن متوجه این موضوع شدم.

وقتی به این موضوع فکر می کنم ، فکر می کنم قرار دادن ساعت چیزی است که من بسیار از آن می ترسم. انجام ندادن این کار در حال حاضر بسیار عجیب به نظر می رسد.

باید مطمئن شوم که همیشه تلفن همراهم است ، اما متوجه شده ام که می توانم به آنجا برگردم. این مثل حذف برج مراقبت است به من نشان داده است که اگر من همیشه متصل نباشم آسمان نمی افتد.

اخیراً دخترم مریض شد. خیلی مشغول بودم و از همه استرس ها خسته بودم. نداشتن ساعت به این معنا بود که نگرانی زیادی ندارم ، زیرا فکر نمی کردم لازم باشد خودم را مجبور به ورزش کنم. می توانم به جای آن حضور داشته باشم و برای خودم متاسف باشم.

من از سلامتی خود غافل نمی شوم. من بیشتر از همیشه از خودم مراقبت می کنم.

این گرایش به “پاره کردن” همه چیز وجود دارد و زندگی ما را تا حد اعداد تغییر می دهد. من نمی توانم با آنها سوار شوم.

و با وجودی که هنگام نوشتن این مطلب می توانم ساعت خود را بر تنم ببینم ، فکر نمی کنم دیگر آن را بپوشم – مخصوصاً برای مدتی.

من نمی گویم که همه باید از یک ساعت خوب استفاده کنند. برخی از شما مال خود را می پسندید و این خوب است. اما اگر اختلال خوردن یا اختلال خوردن دارید یا بیش از حد کار می کنید ، به این ابزارها نزدیک نشوید.

برای کسانی که آن را در مقاله من می بینند ، به خودتان لطف کنید و آن را به مدت یک ماه بدون پوشیدن امتحان کنید. ممکن است از احساس خوبی که دارید شگفت زده شوید.

وبسایت https://mdiet.ir
نوشته ایجاد شد 2142

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا