شما می خواهید سالم باشید.  آیا کاهش وزن می تواند به شما کمک کند؟

شما می خواهید سالم باشید. آیا کاهش وزن می تواند به شما کمک کند؟


زمان خواندن: 6 دقایق

هفته گذشته ، من در مورد چگونگی انتقال ما از “نازک” به “سالم” نوشتم. و اینکه چگونه این دو ایده متفاوت هستند و چندان متفاوت نیستند. یکی از راه های متفاوت این است که هر دو ایده اغلب شامل کاهش اشتها می شود. قبل از اینکه بگویید “صبر کن ، این درست نیست” ، بگذارید توضیح دهم.

وقتی می خوانید ، کالری ها ، کلان (به ویژه چربی ها یا کربوهیدرات ها) یا نکاتی را که هدف شما کاهش وزن یا تغییر بدن (کاهش چربی) است می خوانید ، دنبال می کنید و کاهش می دهید ، میزان مصرف خود را کاهش می دهید. این اتفاق می افتد حتی اگر از سلامت کامل برخوردار باشید. این حقیقت است که آیا یک کتاب ، یک صفحه وب یا یک برنامه تبلیغاتی از شما می خواهد که منابع انرژی ، کلان یا نکاتی را که می گویند “نه غذا” یا “سلامتی” بخوانید ، کاهش دهید و محدود کنید. (مال من رو ببینید سیاتل تایمز داستان نوم.)

اگر شبیه اردک باشد ، مانند اردک حرکت می کند و مانند اردک نادیده می گیرد ، سپس اردک. کواک!

پس چرا اینطور است؟ مشکل داره چون مدیتیشن همیشه آسان نیستبه به طرز شگفت انگیزی ، از آنجا که اکثر مردم به اندازه کافی غذا نمی خورند تا با کت و شلوار خوب ظاهر شوند – آنها غذا می خورند زیرا می خواهند سالم باشند. از طرف دیگر ، آنها از سلامت خوبی برخوردارند ، اما به دلیل اینکه از نظر جسمانی مناسب هستند ، اغلب – توسط پزشکان ، دوستان ، اقوام ، بازدیدکنندگان ، روزنامه نگاران – به آنها گفته می شود که اگرچه ممکن است در حال حاضر سالم باشند ، اما در صورت عدم تحمل وزن ، به آنها می رسد. عمل.

پشتیبانی نشده ، وجود جراحات

تحقیقات زیادی این موضوع را نشان می دهد:

  1. غذا کار نمی کند (به این معنی که اکثر افرادی که عمداً وزن خود را کاهش می دهند ، مقدار زیادی یا همه – گاهی حتی بیشتر از آنچه که از دست داده اند – در 5 سال افزایش می یابند).
  2. غذا خوردن باعث ایجاد مشکلات واقعی می شود (از رشد به سیری تا عادات غذایی ضعیف و گاهی منجر به عادات غذایی نامناسب).

این شناخته شده است هیچ مطالعه ای وجود ندارد که نشان دهد افرادی که چربی کمی دارند وزن خود را از دست می دهند با افرادی که به طور طبیعی لاغر هستند (مادرزادی) مشکلات مشابهی دارند.به (من از “چربی” به عنوان یک واژه توصیفی ، مانند کوتاه یا بلند ، نه به عنوان تحقیرآمیز استفاده می کنم.)

من می گویم این یک دانه بزرگ نمک است ، زیرا قرار گرفتن در یک بدن بسیار نازک “با خطر کمتر بسیاری از بیماری ها همراه است و در یک بدن بزرگ با خطر بالای بسیاری از بیماری ها” مرتبط “است ، این تضمین نمی کند که کاهش وزن یا چاقی خطر کوچک یا قابل توجهی را به همراه دارد.

اشتباهات و تحقیقات زیادی در مورد “وزن و سلامتی” وجود دارد ، از جمله گسترش فعالیت بدنی بی ضرر و خطرات روزه داری. کافی است که بگوییم هیچ مدرکی وجود ندارد که این باور ما را ثابت کند که حفظ چاقی فرد را سالم تر می کند.

آیا کاهش وزن با سلامتی ارتباط دارد؟

یکی از بهترین ابزارهای تحقیقاتی که در ترکیب انواع فیبرهای غذایی دیده ام یک مقاله برجسته در سال 2013 است “اثرات طولانی مدت بر رژیم غذایی: آیا کاهش وزن به سلامتی مربوط می شود؟” یکی از نویسندگان A. Janet Tomiyama ، PhD ، از UCLA است ، که به مطالعه اثرات استرس ، مصرف کم چربی و کاهش چربی می پردازد. من از طرفداران بزرگ تحقیقات او هستم. نویسنده مشترک Traci Mann ، PhD ، از دانشگاه مینه سوتا است. دکتر. مان نویسنده کتاب “اسرار از خوردن کار” است که من دائماً به آن توصیه می کنم ، زیرا اگرچه صحبت های زیادی در مورد چرایی کار نکردن غذاها انجام می شود ، اما به نظر می رسد که این کتاب هنوز رژیم کم انرژی دارد. می تواند برخی افراد را هدایت کند

با این حال ، نویسندگان با ارزیابی مجدد اثرات بهداشتی ناشی از مطالعات رژیم غذایی کنترل شده طولانی مدت ، بررسی کردند که آیا کاهش وزن سلامت آنها را بهبود می بخشد یا خیر. به طور خاص ، افرادی که سوءتغذیه نشان داده اند ، کلسترول ، تری گلیسیرید ، فشار خون و ناشتا را کاهش می دهند. وی همچنین تاکید کرد که آیا میزان کاهش وزن تغییری ایجاد کرده است یا خیر.

آنها دریافتند که به طور کلی ، تغییرات جزئی در نتایج سلامت وجود دارد – اما این تغییر در بین شرکت کنندگان در گروه کنترل امکان پذیر بود. در نتیجه کاهش وزن مشکلی ایجاد نکرد.

نویسندگان چندین مزیت پیدا کردند – فشار خون بالا ، کاهش مصرف مواد مخدر و دیابت یا سکته مغزی کوچک. با این حال، او همچنین عواملی را که می تواند رابطه بین کاهش وزن و پیامدهای سلامتی را تحت تأثیر قرار دهد ، مانند ورزش ، رژیم غذایی سالم و مشارکت در مراقبت های بهداشتی را شناسایی کرد. به عنوان مثال ، اگر شما در حال کاهش وزن هستید اما ورزش می کنید ، خوب غذا می خورید و یا در نهایت مراقبت های پزشکی پیشگیرانه دریافت می کنید و سلامتی شما بهبود می یابد ، کاهش وزن اغلب عزت را به ارمغان می آورد – اما ممکن است کار درستی نباشد.

از غذا گرفته تا روزه داری

در سال 1995 ، موسسه پزشکی استانداردهای “تغذیه سالم” را تعیین کرد مانند غذایی که فرد کمتر از یک سال دارد … از زمانی که شروع به خوردن می کند. این تفسیر هنوز هم به طور گسترده پذیرفته شده است. آیا این برای شما موفقیت محسوب می شود؟ فرض کنید شما رژیم غذایی خود را در ماه ژانویه ، مانند بیشتر مردم شروع می کنید ، اما تا ژانویه آینده دوباره وزن خود را از دست داده اید. آیا این یک پیروزی به نظر می رسد … یا یک شکست؟

بدیهی است که شکست برای شما نیست ، شکست برای شماست. و استاندارد یک ساله “موفقیت” برای ایده های غذای تجاری خوب است ، زیرا به مشتریان مکرر متکی است. بله ، آنها به شما می گویند (اغلب به طور مستقیم ، اما گاهی اوقات مستقیماً) ، که شما شکست خورده اید ، رژیم غذایی آنها کار می کند ، اما شما باید بیشتر تلاش کنید تا بهتر عمل کنید.

جالب است که در کارآزمایی تصادفی کنترل شده در مطالعه Tomiyama و Mann ، کاهش موقت جمعیت در گروه (به عنوان مثال ، گروه غذایی) تنها 3.5 پوند نسبت به گروه کنترل (به عنوان مثال ، گروه غیر غذایی) کاهش وزن داشت. و در پایان دو سال از زمانی که رژیم شروع شد، اکثر رژیم گیرندگان فقط دو پوند وزن دارند. وزن خود را کاهش دهید و تغییرات کوچکی در سلامتی (در صورت وجود) ایجاد کنید.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که “اگر رژیم غذایی منجر به کاهش درازمدت کاهش وزن یا مزایای سلامتی درازمدت نشود ، ارائه دلایلی برای تشویق مردم برای کنار آمدن با مشکل است.” آنها همچنین می گویند کاهش وزن در بهبود سلامتی غیر ضروری به نظر می رسدبه

چالش های رژیم موقت

بنابراین اگر سود عمدی برای کاهش عمدی وجود داشته باشد ، خطرات آن چیست؟ من قبلاً نارضایتی ، رژیم غذایی نامناسب و (در افرادی که زمینه ژنتیکی دارند) مشکلات در غذا خوردن را ذکر کرده ام. همه غذاها باعث اختلالات خوردن نمی شوند ، اما بیشتر اختلالات خوردن ناشی از رژیم غذایی است. در اینجا برخی از موضوعاتی است که من به طور مرتب برای مشتریان خود مطرح می کنم:

عدم وابستگی جسمی. من فکر می کنم کاهش وزن ناشی از تکیه بر بدن است ، زیرا احتمالاً نباید سعی کنیم آن را تغییر دهیم یا تغییر دهیم ، اما از دست دادن ایمان تشدید می شود ، به خصوص اگر در حفظ وزن “شکست” بخوریم. این باعث می شود که از بدن خود بیگانه شویم و همچنین در برابر گرسنگی و سیری طبیعی مقاومت کرده یا نتوانیم تکیه کنیم.

احساسات و غذا. یک وعده غذایی به مقدار کمی از آنچه می توانید بخورید و نخواهید نیاز دارد ، اما این امر به شدت تحت تأثیر غذاهای بعدی است. احساسات می توانند آنقدر عادی شوند که ما نمی توانیم به طور طبیعی در مورد غذا به روش ساده فکر کنیم. هر چیزی که بر غذا تأثیر می گذارد – تعطیلات ، تعطیلات ، شام با دوستان – مملو از اضطراب است.

قوانین داخلی غذابه این شبیه اشتیاق به غذا است. من تعداد زیادی مشتری دارم که عاقلانه روزه را ترک کرده اند و شروع به پیشروی با غذاهای طبیعی کرده اند ، اما نمی توانند لیست غذاهای “خوب” و “بد” را که فقط پشت سر آنها قرار دارند ، خاموش کنند. متناوباً ، آنها از اینکه نمی توانند به غذاهای کم کالری ، بزرگ یا بی شمار موجود در سرشان نگاه کنند ، ناامید شده اند.

تبعیض درونی سالها و سالها اعتقاد به این که بدن شما اشتباه است و شما نیاز به تغییر دارید باعث مشکلات می شود. در حالی که مشتریان من از یک رابطه آرام ، سالم و آسان با غذا لذت می برند ، احساسات منفی بدن همچنان ادامه دارد ، گاهی اوقات در پس زمینه ناپدید می شوند و سپس به حالت غیر منتظره پیشرفت می کنند. به همین دلیل است که خروج از غلتک باید با تمرین دریافت بدن ترکیب شود.


کری دنت و متخصص تغذیه متخصص تغذیه مستقر در شمال غربی ، مشاغل آزاد ، متخصص تغذیه ، نویسنده و سخنران. قدرت های او شامل جوک های مغذی و تشویق زنان احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که به شادی ، سلامتی و رفاه کمک می کند.

این را چاپ کنید این را چاپ کنید

وبسایت https://mdiet.ir
نوشته ایجاد شد 2514

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا