غذاهایی فشار خون را پایین می آورند | کاهش فشار خون | فشار خون بالا


فشار خون یکی از عوامل اصلی سکته‌های مغزی و قلبی است و متاسفانه به دلیل سبک زندگی و شیوه‌ تغذیه‌ای نادرست، در میان خیلی از مردم شیوع پیداکرده است.

غذاهایی فشار خون را پایین می آورند

برای درمان فشار خون باید سبک زندگی خود را تغییر دهید، از مصرف سیگار، نمک و چربی پرهیز کنیم، ورزش را در برنامه‌ روزانه‌ خود جای دهیم و از یک رژیم غذایی‌ سالم استفاده کنیم. مجله دلتا در این مطلب به شما می‌گوید که چه غذاهایی فشار خون را پایین می آورند.

لبنیات

محققان استرالیایی به این نتیجه رسیدند که بین مصرف لبنیات کم‌چرب و کاهش خطر ابتلا به فشار ‌خون رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. این موضوع بیشتر در شیر و ماست کم‌چرب دیده‌شده است و نه در پنیر. با اینکه کلسیم در کاهش فشار خون نقش عمده‌ای دارد، ولی اجزای دیگری در لبنیات به نام پپتیدها هستند که تاثیر مهم‌تری بر پایین آوردن فشار خون دارند.

غذاهایی فشار خون را پایین می آورند ، لبنیات

تخم کتان

نتایج نشان می‌دهد که استفاده از روغن تخم کتان یا روغن برزک در غذاهای مختلف، منجر به کاهش فشار خون سیستولیک (حداکثر فشار خون در زمانی که قلب منقبض است) و فشار خون دیاستولیک (حداقل فشار خون در زمانی که قلب استراحت می‌کند) می‌شود.

شکلات

مصرف شکلات تلخ یا محصولات کاکائویی که سرشار از فلاونول هستند به کاهش فشار خون سیستولیک یا دیاستولیک در افرادی که مبتلا به فشار خون بالا یا فشار خون مرزی هستند، کمک می‌کند. متاسفانه شکلات تاثیر خاصی در افراد مبتلا به فشار خون عادی ندارد.

غذاهایی فشار خون را پایین می آورند ، شکلات

لبو

در طی تحقیقاتی تاثیر آب لبو را بر فشار خون زنان و مردان سالم مورد بررسی قرار داده‌اند. به افرادی که در این آزمایش شرکت کرده بودند، یا مخلوط آب لبو و سیب داده می‌شد یا آب لبوی خالص و فشار خون آن‌ها ۲۴ ساعته تحت نظر بود. نتیجه‌‌ به‌دست آمده نشان داد که شش ساعت بعد از نوشیدن آب لبو، خصوصا در مردان، فشار خون کاهش پیدا می‌کند. لبو به‌صورت طبیعی حاوی نیترات است و همین باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود.

انار

مصرف بیش از یک فنجان آب انار در روز به مدت چهار هفته فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را پایین می‌آورد.

ماهی‌های چرب

ماهی‌هایی که اسید چرب امگا ۳ دارند نقش مهمی در کاهش فشار خون بازی می‌کنند. خوردن ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون سه بار در هفته، در طول مدت هشت هفته فشار خون دیاستولیک افراد را پایین می‌آورد.

ماهی‌های چرب

غلات کامل

خوردن غلات کامل برای فشار خون مفید است. خوردن سه وعده گندم کامل در روز با پایین آمدن فشار خون سیستولیک ارتباط دارد.

چای ترش

چای قرمز سرشار از فنول و آنتوسیانین است که بر کاهش فشار خون نقش دارند. فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، خصوصا در افرادی که فشار خون سیستولیک آن‌ها در ابتدا بالا بود، با مصرف چای قرمز کاهش‌یافته است. چای ترش سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها ازجمله فنول‌ و آنتوسیانین‌ است که به‌احتمال‌زیاد همین ترکیبات دلیل تاثیر آن بر فشار خون است.

چه غذاهایی فشار خون را پایین می آورند

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب عرقیات گیاهی مفید برای بیماران دیابتی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن



Source

دیدگاهتان را بنویسید