غذاهای چاق کننده | غذاهای پر چرب | پرکالری | پر نمک | دیابت | کلسترول خون


افراد به دلایل مختلفی پرخوری می‌کنند، غذاهای پرکالری می‌خورند و روز‌به‌روز چاق‌تر می‌شوند.

غذاهای چاق کننده

بعضی از غذاها همچون خوراکی‌های فرآوری‌شده‌ای که به‌وفور در بازار یافت می‌شوند، نسبت به بقیه‌ غذاها مشکل‌آفرین‌‌‌تر بوده و حاوی مقادیر زیادی چربی، شکر و نمک هستند. مجله دلتا در ادامه فهرستی از غذاهای چاق کننده را به شما معرفی می‌کند.

نوشیدنی‌های شیرین و گازدار

این نوشیدنی‌ها ممکن است چاق‌کننده‌ترین ماده‌ای باشند که وارد بدن‌تان می‌کنید. نوشیدنی‌هایی که با شکر شیرین شده‌اند، هیچ ماده‌ غذایی مفیدی ندارند و فقط مقدار زیادی کالری به رژیم‌ غذایی شما اضافه می‌کنند. مصرف نوشیدنی‌های گازدار ارتباط مستقیمی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، سرطان و بیماری‌های قلبی دارد.

غذاهای چاق کننده کدامند

قهوه‌ی شیرین‌شده با شکر

قهوه نوشیدنی مفیدی است، البته درصورتی‌که بدون شکر مصرف شود. به‌هرحال، اگر قهوه با شکر شیرین‌شده باشد، می‌تواند اثرات فاجعه‌باری بر سلامتی و اندازه‌ دور کمر شما داشته باشد. بنابراین مصرف مداوم این ماده‌ غذایی، موجب چاق‌ شدن شما می‌شود.

قهوه، غذاهای چاق کننده

پیتزا‌های نیمه‌‌آماده

پیتزاهای نیمه‌آماده، یکی از محبوب‌ترین فست‌فود‌ها، مخصوصا بین جوانان و کودکان هستند. پیتزاها معمولا چاشنی‌ زیاد، چربی، کربن‌های تصفیه‌شده و کالری‌ زیادی دارند. بعضی از محبوب‌ترین پیتزاها با مقدار زیادی پنیر و گوشت فرآوری‌شده آماده می‌شوند. گوشت‌های فرآوری‌شده، گوشت‌های نمک‌سودشده‌ و بسیار شور هستند. مصرف این گوشت‌ها باعث چاقی می‌شود و فرد را در معرض بیماری قلبی و سرطان قرار می‌دهد.

غذاهای چاق کننده‌، پیتزا

شیرینی‌ها و دونات‌ها

شیرینی‌ها و دونات‌ها حاوی مقادیر زیادی شکر، آرد خالص، چربی‌های اضافی و کالری هستند. برای داشتن تناسب اندام، باید به آنچه می‌خورید توجه کنید. اگر عاشق شیرینی هستید، به‌جای اینکه شیرینی بزرگی بردارید یا تمام بسته‌ بیسکویت را بخورید، کوچک‌ترین شیرینی را انتخاب کرده و میل کنید. برای حفظ سلامتی و وزن مطلوب، تا جایی که ممکن است باید از مصرف دونات‌ها اجتناب کنید. اگر هوس خوردن دونات به سرتان زده‌ است، حداقل تکه‌ کوچکی از آن را بخورید.

شیرینی‌ها و دونات‌ها

سیب‌زمینی سرخ‌‌شده و چیپس

سیب‌زمینی سرخ‌‌شده به همراه اسنک و مخلفات آن، انتخاب محبوبی است. مخصوصا وقتی که غذا را بیرون می‌خورید. یک پرس متوسط سیب‌زمینی سرخ‌‌شده حدود ۱۴۰ گرم وزن و ۴۲۷ کالری انرژی دارد. اکثر سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده‌ تجاری، پر از چربی و نمک هستند و باعث می‌شوند که بیشتر و بیشتر بخورید. بعضی هم به همراه فست‌فود‌ها و با سس‌های پرشکری مانند کچاپ مصرف می‌شوند و کالری زیادی را در یک وعده‌ غذایی وارد بدن شما کرده و منجر به اضافه‌وزن می‌شوند.

سیب‌زمینی سرخ‌‌شده و چیپس

کره‌ بادام‌زمینی

کره‌ بادام‌زمینی برای سلامتی مفید است البته اگر به‌اندازه مصرف شود و مواد تشکیل‌دهنده‌‌ آن، بادام‌زمینی برشته‌شده و کمی نمک باشد. در حقیقت، خوردن مغزها و انواع بادام‌زمینی‌ باعث کاهش وزن شده و سلامت بدن را تضمین می‌کند. کره‌های بادام‌زمینی صنعتی شامل شکر و چربی‌های گیاهی هیدروژن‌دار‌شده هستند و منجر به اضافه‌وزن می‌شوند.

کره‌ بادام‌زمینی

شیرکاکائو

شکلات تلخ، جزو غذاهای چاق کننده محسوب شده و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. همچنین باعث بهبود عملکرد مغز و سلامت قلب می‌شود اما شکلات‌ سفید و شیری که به‌طور صنعتی تولید‌ شده است، شکر فراوانی دارد. این شکلات پر از چربی و شکر است و درست مانند فست‌فود‌ها افراد را به پرخوری می‌کشاند چرا که خوشمزه است و مقاومت در برابر آن چندان راحت نیست.

غذاهای چاق کننده، کاکائو

آبمیوه

آبمیوه اغلب انتخاب سالمی به‌نظر می‌رسد. با‌ این‌حال اکثر برند‌های تجاری آن، شکر زیادی دارند. نوشیدن بیش‌ازحد آبمیوه‌‌های صنعتی، موجب اضافه‌وزن و خصوصا چاقی کودکان می‌شود. میوه‌ها در مقایسه‌ با آبمیوه‌ها، سالم‌تر و انتخاب بهتری برای کاهش وزن هستند.

غذاهای چاق کننده، آبمیوه

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب پای مرغ، محافظی قوی در برابر بیماری‌ها را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن



Source

دیدگاهتان را بنویسید