مواد غذایی کمک کننده به خواب | خواب آور | ماهی


اکثر افراد هنگامی که با خوابیدن مشکل پیدا می‌کنند، وسوسه می‌شوند که یک میان وعده مصرف کنند. اگرچه که مصرف میان وعده‌گاهی اوقات می‌تواند به بهبود خواب کمک کند و گاهی اوقات هم از آن جلوگیری می‌کند.

مواد غذایی کمک کننده به خواب

خواب برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. غذایی که قبل از خواب می‌خورید، تاثیر مستقیمی بر روی چگونگی خواب دارد و می‌تواند عاملی برای بی‌خوابی باشد. تقریبا ۴۱ میلیون جوان که در کشور آمریکا زندگی می‌کنند شب‌ها ۶ ساعت یا کم‌تر می‌خوابند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی مواد غذایی کمک کننده به خواب می‌پردازیم.

قبل از خواب باید چه مواد غذایی مصرف کرد؟

اگر به فکر شام یا یک میان وعده قبل از خواب هستید، می‌توانید مواد غذایی زیر را انتخاب کنید که به بهبود خواب شما کمک زیادی خواهد کرد.

ماهی

ماهی‌هایی مثل سالمون و تن ماهی گزینه‌های مناسبی هستند، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین b6 می‌باشند. ویتامین b6 مسئول تولید ملاتونین است که یک هورمون مرتبط با خواب است و خواب و بیداری را تنظیم می‌کند.

غلات کامل

غلات کامل یا همان حبوبات حاوی منیزیم بالایی هستند که برای خواب مناسب شبانه حائز اهمیت می‌باشند. مصرف غلات کامل مثل حبوبات به‌راحتی باعث ایجاد خمیازه شده و به ریلکس شدن عضلات کمک می‌کند.

لبنیات

نوشیدن یک لیوان شیر گرم یا مصرف ماست قبل از خواب به ریلکس شدن و از بین بردن استرس بدن کمک می‌کند. کلسیم و ویتامین D موجود در محصولات لبنی به عضلات کمک زیادی می‌کند. همچنین از بیدار شدن وسط خواب شبانه جلوگیری می‌کند زیرا می‌تواند شما را سیر نگه دارد.

لبنیات برای خواب راحت

گیلاس

مصرف گیلاس یا آب گیلاس می‌تواند به بهبود خواب کمک کند . آب گیلاس قبل از خواب باعث می‌شود بدن شما ملاتونین آزاد کند. بنابراین اگر بعد از مصرف آن احساس خواب آلودگی داشتید، تعجب نکنید.

بادام

مصرف بادام قبل از خواب به تولید منیزیم و تریپتوفان می‌کند. هر دوی این مواد برای بهبود خواب ضروری هستند، عضلات را ریلکس می‌کنند و عملکرد عصبی را کاهش می‌دهند.

چای بابونه

مصرف چای بابونه یک روش سنتی برای بهبود بی‌خوابی است و حاوی مواد ترکیبی پیچیده مانند آپیژنین است که دریافت‌کننده‌های GABA A را فعال می‌کنند که عاملی برای خواب هستند. چای بابونه همچنین از لحاظ ذهنی فرد را برای خوابیدن آماده خواهد کرد.

مواد غذایی کمک کننده به خواب کدامند؟

پیشنهاد مطالعه: مطلب جو دوسر، مولتی‌ویتامین شگفت‌انگیز طبیعی! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن



Source

دیدگاهتان را بنویسید