چه غذاهایی همیشه باید با هم خورده شوند تا بهترین مواد مغذی در آن گنجانده شود؟ (و چرا؟): تغذیه


از بالای سرم

آهن و ویتامین C (جذب آهن غیر هم را بسیار افزایش می دهد)

ویتامین D و کلسیم (شکل فعال ویتامین D در بدن در چرخه ای است که مصرف کلسیم را افزایش می دهد)

غذاهای غنی از ویتامین های محلول در چربی (A ، D ، E ، K) با منبع چربی سالم برای افزایش مصرف.

من معتقدم که یک مطالعه اخیر همچنین نشان داد که ترکیب سولفورافان (موجود در جوانه کلم بروکلی ، کلم ، هویج) و سلنیوم (بیشترین میزان در آجیل برزیلی و سایر غذاهای غنی از پروتئین) دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند که ممکن است ضد اثرات سرطان در بدن

گوجه فرنگی های دارای منبع چربی (مانند روغن زیتون) جذب و فراهمی زیستی آنتی اکسیدان قوی موجود در گوجه فرنگی به نام لیکوپن را بسیار افزایش می دهد.

وبسایت https://mdiet.ir
نوشته ایجاد شد 2719

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا