12 ماده غذایی که باید روزانه بخورید

12 ماده غذایی که باید روزانه بخورید


دانههای چیا آنها حاوی بسیاری از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای عملکرد سالم مغز ضروری هستند ، که به نوبه خود به سلول های مغزی در برقراری ارتباط بهتر کمک می کند. امگا 3 همچنین التهاب را کاهش می دهد و به توسعه عملکرد شناختی در کودکان و حافظه بهتر در بزرگسالان کمک می کند. برای صبحانه ، اسموتی ها یا پودینگ چیا خوشمزه ، دانه های چیا را به جو دوسر خود اضافه کنید.

میوه های بروکسل آنها فیبر و آنتی اکسیدان های ضروری در روده را پر می کنند ، که به جلوگیری از یبوست و بهبود روده و جذب مواد مغذی کمک می کند. جوانه بروکسل همچنین حاوی داروهای سولفا است که به کاهش التهاب و دفع سموم در روده کمک می کند.

طوفان حاوی کورکومین ، یک ترکیب ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است که نشان داده شده است با نفوذ به سد خونی مغزی به رشد سلول های مغزی ، کاهش عقب ماندگی ذهنی و بهبود حافظه و هماهنگی کمک می کند. زردچوبه را برای طبخ یا نوشیدن به عنوان زردچوبه یا با لیمو در صبح اضافه کنید.

زنجبیل این به تولید آب گوارشی و تولید اسید معده کمک می کند که برای هضم بدن برای هضم ضروری است. میزان اسید معده در هضم غذا بسیار مهم است. زنجبیل همچنین ضد التهاب است و به کنترل قند خون کمک می کند. زنجبیل تازه را به آب گرم و آب لیمو اضافه کنید و تا جایی که ممکن است با آن بپزید.

غذا این یک سبزی شگفت انگیز است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سیر با خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی خود به باکتری های روده و کنترل مخمر کمک می کند. همچنین حاوی اینولین است ، نوعی فیبر که روغن باکتری های خوب را تامین می کند و به آنها اجازه می دهد تا به درستی عمل کنند. سیر حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد تومور است که می تواند از سیستم ایمنی و سلامت قلب پشتیبانی کند. سیر خرد شده را به سالاد اضافه کنید یا به آشپزی خود اضافه کنید.

قارچ سالها در آسیا برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است زیرا دارای طیف وسیعی از درمانها است که سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد ، قدرت و آگاهی را افزایش می دهد ، التهاب را کاهش می دهد و بدن را در مواقع بحرانی حمایت می کند. قارچ های دارویی مانند Reishi ، Shiitake و Maitake حاوی بتا گلوکان هستند که عملکرد ایمنی خوب را ارتقا می دهند و رشد باکتری های مفید در روده را افزایش می دهند. مشخص شده است که یال شیر باعث بهبود عملکرد مغز ، کاهش علائم اضطراب و سرخوردگی و ترمیم سلول های عصبی آسیب دیده می شود. قارچ های دارویی به عنوان یک غذای تازه ، به عنوان پودر (که می توان به غذا یا نوشیدنی ها اضافه کرد) یا به صورت کپسول ارائه می شود.

غذاهای مخمر به عنوان مثال، کلم ترشی و کیمچی برای روده ها بسیار خوب است کلم ترش از کلم ریز خرد شده تهیه شده و با استفاده از نمک در یک شیشه ریخته می شود. کیمچی یک غذای کره ای با کلم ، تربچه ، سیر ، زنجبیل و فلفل است. کلم ترشی و کیمچی منبع اصلی آنتی بیوتیک ها (میکروب های مفید در روده) ، آنزیم ها و آنزیم ها هستند ، بنابراین آنها همچنین غذای شما را برای هضم غذا کمک می کنند.

وبسایت https://mdiet.ir
نوشته ایجاد شد 2515

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا